Studieinformation

Betyg/intyg

Intyg och betygsutskrifter beställer du från expeditionen på våning 3.

Elevråd

I elevråd och skolråd tar vi upp det som eleverna tycker är viktigt angående skolan och studierna. Protokoll från skolråden finns att tillgå. Det är väldigt viktigt för oss att veta vad du tycker om din utbildning. Vi vill att du ska trivas hos oss!

Kurator

På Vuxenskolan finns en  kurator som kan ge dig bra samtalsstöd under din studietid. Kontakta respektive studieexpedition för tidsbokning. Se Personal för mer information.

Likabehandlingsplan

I Sverige har alla skolor en Likabehandlingsplan. Den finns för att studerande som känner sig kränkta eller mår dåligt på skolan ska få hjälp. På Vuxenskolan förs ett aktivt arbete mot mobbning. Våra ledord är respekt och trivsel. Det är lika viktigt att vi respekterar andra och att vi i vår tur blir respekterade av andra. Skolan är vår arbetsplats och vi vill att våra dagar ska fungera i samförstånd, ömsesidighet och turtagning.

Lärplattform

Vuxenskolan använder Google Apps for Education som lärplattform. Här kan du kommunicera med din lärare och på ett enkelt sätt få information om din kurs och det material som används.

Läsårstider

Inom Lärvux sker intag fyra gånger om året. Vuxenskolan har stängt under semestertider runt jul och nyår samt några veckor under sommaren.

Studieperiod hösten 2017: 7/8 – 22/12

Sjukanmälan

Ring eller skicka ett sms till din lärare om du blir sjuk och inte kan komma till skolan.

Specialpedagog

Vår specialpedagog handleder lärare när det gäller elever som behöver extra stöd i undervisningen. Vuxenskolan erbjuder bra stöd och vägledning under studietiden. Se Personal för mer information.

Studiedagar

Några gånger varje läsår har Vuxenskolan studiedagar, vilket innebär att all undervisning dagtid är inställd. Du får instruktioner av din lärare hur du kan arbeta hemma med dina studier.

Studievägledning

Vuxenskolan har en studievägledare på Redbergsskolan. Se Personal för mer information. Här får du hjälp med exempelvis studieplanering, studieteknik  och frågor om behörighet och yrkesval. Se Vuxenskolans film om studievägledning.

Synpunkter/klagomål

Har du synpunkter/klagomål på undervisningen på Vuxenskolan finner du här en beskrivning för hur du går till väga för att framföra dessa: Klagomålsrutiner

Icons etc