Lärplattform Google Apps for Education

Vuxenskolan använder Google Apps for Education som är en plattform för lärande och information. Alla elever på Vuxenskolan får ett konto vid kursstart. Här finns information som rör alla studerande på skolan och du kan nå Google Apps for Education från alla datorer som har internet.

Via Google Apps for Education kan du:

• Kommunicera med lärare och elever.
  • Läsa dina studieplaneringar.
  • Skriva och samla dina arbeten.

Du behöver en e-postadress hos Vuxenskolan för att arbeta i Google Apps for Education. Du får både e-postadress och lösenord vid kursstart. De tre första bokstäverna i ditt förnamn och de tre första bokstäverna i ditt efternamn, och @vuxenskolan.se blir din e-postadress. Exempel: Maria Söder blir mar.sod@vuxenskolan.se.

LOGGA IN HÄR

Har du problem med ditt konto?

Använd formuläret nedan om du har problem med ditt konto. Beskriv lite kort ditt problem och ange dina kontaktuppgifter. Vi hjälper dig så fort vi kan.

Icons etc